Cerita best yang ku maksudkan disini adalah cerita mngenai cerita yang selalu ku tonton kat tv iaitu cerita mengisahkan penyiasat jenayah "CSI".Pada akulah cerita ini best sangat-sangat sebab kita dapat lihat di dalam cerita ini mengenai kes-kes yang berat2 dapat diselesaikan dengan begitu cepat sekali.Drama "CSI"ini sebenarnya paling aku minat sekali, pantang je ada kat tv (x kira tv mana pun )pasti aku x kan lepaskan menontonnya.
Permulaannya aku jadi minat sesangat kat cerita ini, begini ceritanya (wah sang pencerita nak mulakan cite)hehehe.... pada satu malam 5 atau 6 tahun yang lepas( lama juga lah) waktu tu aku masih lagi menetap di Melaka (mcm nak wat novel plak)...
pada suatu malam tu aku tidak dapat hendak melelapkan mata jadi menonton tv salah satu jalan penyelesaiannya sbb kalau dengan menonton tv dapat membantu aku untuk senang tidur kononnya lah,jadi aku pun siap setkan timer untuk tv tu stop dengan sendirinya bila aku dah lelap nanti....
aku pun tontonlah satu cerita orang putih ni,mula-mula macam tak best je ceritanya tapi lama-kelaman aku jadi seronok plak tengok akan jalan ceritanya tu...ingatkan sekejap je dah tertidur rupa-rupanya aku tengok cerita tu dari mula sampailah keakhirnya,
 dalam kepala otakku dah mula terfikir
"best jugak cite ni,nanti nak tengok lagi lah..."dah habis cite pun mata tak boleh lelap juga, asyik aku memikirkan cerita yang best yang aku baru tonton tadi...entah  bila aku terlelap aku pun tak tahu....memang best pun siri drama-drama "CSI"ni...kalau tak percaya cubalah ikuti siri-sirinya pasti menyukainya nanti....belum cuba belum tahu....
Mula dari tu lah aku mula meminati cerita-cerita dari drama "CSI"ni...banyak juga drama-drama "CSI" ini disiarkan kat rancangan tv tapi yang bestnya aku dapatkan ceritanya yang terbaru kat "YOUTUBE"apa lagi download lah cerita-ceritanya yang terbaru.....kat tv tu kekadang ada episodnya yang dah lama-lama...
"CSI" ni banyak sesionnya dan banyak tempat plak,ada "CSI MIAMI","CSI LAS VEGES","CSI NEW YORK"semuanya best-best belaka tapi yang paling bestnya tentang "CSI MIAMI"adalah kerana heronya,
ala heronya yang suka pakai spec hitam tu pastu kalau pandang pasti akan mengiringkan badannya...tu yang buat aku tergelak kalau tengok "CSI MIAMI" ni....MR.HORATIO tulah nama heronya dalam siri "CSI MIAMI"ni yang dilakonkan oleh pelakon bernama David Caruso....
Drama "CSI"ni banyak menunjukkan bagaimana caranya anggota-anggotanya mencari bahan bukti untuk mencari siapa pembunuh yang sebenarnya melalui cap jari,kesan darah ,dna dan macam-macam lagi,
semuanya menggunakan peralatan yang amat canggih sekali,itu yang membuat cerita ini amat menarik sekali....setiap siri "CSI" ini pasti ada antara anggotanya yang bercinta sesama mereka tapi dalam diam-diam
kerana mungkin ada sebab tertentu kot...terselit juga cerita cinta dalam siri ini dan itulah yang membuat cerita ini bertambah menarik sekali  (pada akulah) tak tahulah pada kamu semua yang diluar sana.....
Di bawah ni aku uploadkan gambar mereka yang berlakon dalam drama bersiri "CSI" ini....


inilah anggotanya dari "CSI MIAMI"


Inilah heronya DAVID CARUSO yang memegang watak MR.HORATIO
(handsome jugakan..)


CSI NEW YORK

"CSI NEW YORK" pun menarik juga dengan heronya yang handsome GARY SINISE  memegang sebagai watak MR.MAC lupa lagi namanya dalam siri ini....apa je asal ada nama sudah.... 


pelakon "CSI NEW YORK" (Heronya)
MELINA KANAKAREDES dan GARY SINISE


pasangan yang bercinta dalam drama "CSI NEW YORK"


HERO CSI LAS VEGAS MR.GRISSOM
WILLIAM PETERSEN 


anggota -anggota "CSI LAS VEGAS"