SALAM 1 MALAYSIA



Tak tahu lah entry ni kelakar ke tak tapi pada saya memang kelakar
kelucuan terjadi pada anak sulungku (AIN)
mulanya begini tak ingat plak bila tapi pada
 2  hari yang lepas kot semasa kamibertolak ke Melaka tempohari...
Semasa dalam perjalanan ke Melaka teringat plak nak
masukkan duit seseorang tapi memandangkan
dah on the way susahlah sikit nak cari mesin CDM yang terdekat
teringatlah kat Pekan Parit Sulung ada satu bank
CIMB kat situ jadi sampai kat sana nanti 
bolehlah singgah jap untuk masukkan duit tu...
 Sesampai je kat Pekan Parit Sulung hubby pun berhentilah
betul2 depan bank apa lagi saya pun dengan cepat
memanggil along yang dok di belakang mengikuti saya
(tu pun nak teman)
bukan apa mata sudah jem x nampak
lagi no kat hp tu  jadi dapatlah dia menolong membacakan nombornya
keluar dari kereta sambil gosok2 mata terus je along masuk ke bank
menuju ke mesin ATM...
sambil tekan tekan punat tu dia dok ckp kenapa
tak kuar2 lagi ni...pastu dia terus tukar mesin ATM yang kat sebelah plak...
tekan2 lagi tapi masih sama je...
pelik betul saya memikirkannya kenapa plak si along ni tekan mesin ATM ni
sedangkan kami hendak menggunakan mesin CDM...
cepat2 saya pun bertukar ke
mesin CDM disebelah hujung sekali dan segera memanggil along...
along menuju kearah saya sambil menggaru2 kepala...
hai along tido lagi ke??
tu kan mesin ATM tu sebab tak boleh kuar nombor...
boleh plak tekan mesin tu byk2 kali tak perasan ke tu kan mesin ATM...
along senyum je 
nasiblah pegawai bank yang ada kat situ tak perasan kejadian yg pelik tadi 
kalau tidak malu jugak...
tu lah dah terlelap tu agak2la bila bangun,
 relax dulu ni tidak terus kuar
dari kereta dengan keadaan separuh sedar je...
masuk dalam kereta saya pun menceritakan 
kejadian yang berlaku kat dalam bank tadi
hubbyku punyalah besar mentertawakn along...
mesin ATM disangkanya mesin CDM
along..along ada2 je ...
tapi cerita itu tetap jadi bualan kami sekeluarga sepanjang perjalanan
hubbykulah yang paling banyak sekali mentertawakan along...
cerita along jadi bahan ketawa kami pada hari itu...


Hahahahaaa.....