HOME CONTACT ME PARENTING RECIPE REVIEW LABEL

Sponsor



Tuesday, March 21, 2017

CILI HASIL TANAMAN PERTAMA

ASSALAMUALAIKUM...

Pagi ni pi jenguk mini garden grandma ni...alhamdullilah pokok cili grandma dah mula mengeluarkan hasil pertamanya...seronok bila hasil tanaman dah mengeluarkan hasilnya...


Dah 2 ke 3 pokok cili grandma ni dah mula berbunga dan dah mula berbuah..pokok kunyit kat sebelah belakang tu pun hidup subur ! menghijau daun-daunnya...


dapat juga merasa cili hasil tanaman sendiri...


Alhamdullilah berbudi pada tanah inilah hasilnya...



Tunggu besar sedikit lagi dan minggu depan dah boleh petik cili-cili hijau ni...


p/s seronok bila dah ada hasilnya...

10 comments:

  1. Replies
    1. bestkan dpt juga hasilnya kalau berbakti pd tanah ni...

      Delete
  2. bagus ni tanam cili, boleh guna sendiri kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu senang boleh guna sendiri...:)

      Delete
  3. wahh dah boleh buat rendang ni.... daun kuyit ada, cili ada

    ReplyDelete
  4. Tanah guna tanah macam mana? Saya punya beli tanah kat giant tak ndak dia hidup.. adeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya beli tanah kat nursery...beli tanah yg kuning tu...yg biasa jual kat giant tu tanah hitam..

      Delete