HOME CONTACT ME PARENTING RECIPE REVIEW LABEL

Sponsor



Monday, March 13, 2017

SIAPA NAK KURUS JOM IKUT CARA INI...

ASSALAMUALAIKUM...
Hari tu mama dah up entri macam mana hubby mama boleh turun berat badannya...kali ni mama nak tunjukkan bagaimana nak buat air ubat yang hubby mama minum..tak payah susah-susah nak up resepikan...kita buat ikut sendiri jer..kalau suka manis lebihkan madu atau lebihkan bahan yang lelain juga..



Inilah bahan-bahan yang hubby mama gunakan untuk membuat air ubat tradisional untuk mengurangkan sakit yang dialaminya dan boleh mengurangakan berat badannya...

Bahannya...
1-Lemon
2-Madu (yang original lagi bagus)
3-Cuka apple
4-halia
5-bawang putih
6-kunyit hidup
7-Minyak zaitun


Kesemua bahan tadi dipotong dan dihiris-hiriskan...bahan ini semua hendaklah diblander halus..


Sebelum diblander masukkan bahan ini pula..minyak zaitun,madu dan cuka apple itu..


Setelah selesai memasukkan bahan-bahan tadi blanderkan kesemuanya sekali sehingga halus...setelah itu bahan-bahan yang telah diblander itu hendaklah ditapis dan diperahkan airnya...sori tak sempat nak ambil gambar semasa memerahnya...

Selepas siap ditapis masukkan ke dalam periuk dan masak sedikit diatas dapur...biarkan sekejap jer yer..kalau lama-lama zat-zat lemon dan kesemuanya hilang pulak nanti...setelah dimasak biarkan ianya sejuk sebentar...kalau suka boleh diminum ketika suam...lebihan air itu boleh dimasukkan ke dalam botol dan disimpan ke dalam peti ais untuk tahan lebih lama..air ini juga elok diminum diwaktu pagi dan malam...


Bolehlah diamalkan meminumnya selalu...ianya adalah untuk kesihatan badan kita juga...sebab bahan-bahan yang digunakan didalam air ini sememang ada fungsinya yang tertentu..

p/s entri auto post...

7 comments:

  1. tak tertelan tekak neeza minum apple vinegar tu, hahaha

    ReplyDelete
  2. wahhhh menarik petua ni.. baca pun sambil rasa macam makan lemon hehehe

    - Hernee Nazir -

    ReplyDelete
  3. rasa cam tak termampu je nak telan tu huhuh

    ReplyDelete
  4. Kat opis lya pom ada buat.. Bos la bersungguh nk buat ni. Slain tu leh kluar angin dlm bdn

    ReplyDelete
  5. menarik, mama.
    just takot tekak tak trima hi hihi...

    ReplyDelete