HOME CONTACT ME PARENTING RECIPE REVIEW LABEL

Sponsor



Friday, April 7, 2017

DIY | TUKAR MINYAK HITAM KERETA

ASSALAMUALAIKUM...
Selepas sarapan inilah projek hubby pagi ini...semalam beli minyak hitam dan pagi ni tukar sendiri jer...masa gawat macam ni eloklah tukar sendiri saja.. save duit kos upah servisnya...


Bila dah keluarkan minyak hitam lama tu pastu barulah masukkan minyak yang baru pula...


Dah masukkan minyak tu check dulu banyak minyak yang diperlukan..isi minyaknya ikut paras yang diperlukan...kalau terlebih minyak enjin boleh jadi berat tu nanti...


siap juga akhirnya tukar minyak hitam kereta tu sendiri...pasni nak pi kedai tayar pula nak buat alligment tayar kereta tu...


p/s kalau dah sampai limit kena tukar juga...

4 comments:

  1. hee selalu tunggu mr hubby yang datang check kereta.. saya memang zero ..tahu bawa , pam angin n isi minyak je..yang lain memang harapkan suami huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer la kita org perempuan ni kekadang mmg x tahu apa pun..

      Delete
  2. Replies
    1. boleh jer mar...hubby mama ni saja nak tukar sendiri katanya...

      Delete