HOME CONTACT ME PARENTING RECIPE REVIEW LABEL

Sponsor



Friday, April 21, 2017

MENU HARI INI AIR TANGAN HUBBY

ASSALAMUALAIKUM..
Menu makan tengahari hari ni...menu dari air tangan hubby lagi hari ini...dah siap tanam serai pagi tadi hubby terus ke dapur dan memasak...wah !! senangnya mama tak payah susah payah ke dapur hari ni...kesian hubby mama kan dah macam kena dera pula dengan isterinya yang malas ni...


Itulah baiknya jika kita tolong menolong dalam berumahtangga ni...sesiapa pun boleh ke dapur...siapa saja yang sempat boleh melakukannya...nasib baik hubby pandai memasak jadi taklah susah sangat dia nak memasak di dapur...


Sedapkan makan dengan asam pedas menu ni...menu yang simple macam ulam la ni...sebab sayur tak ada stok hari ni jadi hubby buatkan macam ni jer...
Bahannya simple jer...
ikan bilis ,bawang hiris, cili api dan kicap
potong semuanya dan letakkan kicap jer..gaulkan dan dah boleh makan...


Inilah menu tengahari tadi hasil air tangan hubby...
asam pedas ikan sardin bertomato
ikan masin kapak
ikan bilis kicap
timun


Ni dia chef yang memasaknya...mama ambil gambar curi-curi jer ni...dari depan jer guna zoom...hahaha jangan marah yer cik abang sayang...curi ambil gambar kat dapur tadi...


p/s jahat sangat bini En.Zull ni kan...

5 comments:

  1. Ikan masin kapak..perahkan limau kasturi makan dengan nasi panas..fuhhhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuhhh mmg sedap..mkn mesti bertambahnya...

      Delete
  2. ingat taknak masuk blog ni..sebab anti dengan asam pedas tu...bhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaa anti asam pedas x pe jgn anti blog mama yer...

      Delete