ASSALAMUALAIKUM...

1-BANGUN TIDUR DENGAN BERDOA
"Segala puji bagi Allah yang telah menghidupkan aku setelah mematikan aku dan kepadanyalah aku akan dikembalikan.."

-Niat untuk melaksanakan sebanyak-banyak kebaikkan pada hari tersebut
-Mandi dan bersihkan diri
-Wudhu dan pakai pakaian yang bersih dan wangi-wangian.

2-SOLAT SUNAT 

-SOLAT TAUBAT
"Sahaja aku sembahyang sunat taubat 2 rakaat kerana Allah Taala"

-SOLAT TAHAJJUD
"Sahaja aku sembahyang sunat tahajjud 2 rakaat kerana Allah Taala"

-SOLAT HAJAT
"Sahaja aku sembahyang sunat hajat 2 rakaat kerana Allah Taala"

-SOLAT WITIR
"Sahaja aku sembahyang sunat witir 2 rakaat kerana Allah Taala"

3-MAKAN SAHUR
-Gosok gigi dan bersihkan sisa-sisa makanan di mulut.

4-BACA AL-QURAN
-Banyakkan berselawat dan membaca Al-Quran sementara 

5-KE SEKOLAH/KOLEJ
-Melangkah dengan membaca Bismilah dan doa kepaada Allah agar semua aktiviti kita diberkatiNYA..

6-SOLAT DHUHA
''YA ALLAH ! Jika rezeki masih dilangit turunkanlah,jika di bumi keluarkanlah,jika sukar permudahkanlah,jika haram sucikanlah,jika jauh dekatkanlah..."