12 July 2017

# cerita grandmama

CILI MAKAN TUAN

ASSALAMUALAIKUM...
Memang hari ni cili makan tuannya bukan tuan makan cili....betapa terseksanya bila melihat cili yang terjatuh tu..terbuang begitu saja cili yang dah siap dikisar untuk simpanan tu...boleh buat beberapa kali masak cili tu...tersilap percaturan mama hari ini...benda dah nak jadi nak buat macam mana redha jer la...


Habis seluar mama dipenuhi cili kisar tu tadi..ni pun dah lap sedikit kalau tidak lagi banyak cili tu...pengsan dibuatnya terpaksa mengelap dan membasuh kain alas tu...

p/s nasib baik kaki tak pijar...

8 comments:

  1. sayangnya mama.. tp nk buat mcm mna kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu x pe...dah mcm ni dah x leh buat apa2 lg...

      Delete
  2. Allahu, bukan rezki akak untuk memasak menggunakan cili kisar tu.

    http://panphila.blogspot.my

    ReplyDelete