02 January 2018

# DIY

DIY | PASANG SHELFBOOK

ASSALAMUALAIKUM...
Dah sampai pun barang yang mama order dari lazada tempohari...beli pun gunakan voucher dari lazada yang mama dapat tu...semalam anak jagaan mama Haris tak ada jadi senang nak buat kerja memasang tanpa gangguan..kat rumah semuanya dah pi kerja jadi dah tak ada orang yang nak disuruh oleh itu buat sendiri jer la....

Ini dia barangnya masih dalam kotak lagi..nak pasang ni barulah buka....

Barang-barang untuk dipasang semuanya cukup lengkap...siap ada sarung tangan disediakan di dalam kotak ni...

Bila nak memasangnya kenalah ikut aturan yang telah disediakan disini...Senang dah ada cara- cara bagaimana nak memasangnya sehingga siap...

Mama masukkan terlebih dahulu besi-besi yang ada itu kedalam plastik yang disediakan...

Proses memasang pun bermula...kenalah ikut cara-cara yang betul...

Jenuh jugalah walaupun nampak senang tapi bab nak masukkan besi ke dalam lubang tu lah yg sedikit susahnya...sebab kena ketuk sedikit supaya besi tu betul-betul masuk dan ketat...patutlah disediakan sekali sarung tangan tu...jadi taklah terasa sakit tangan kita bila proses memasangnya...akhirnya siap juga proses memasang bookshelf mama ni...

Tadaaaa ! bukan untuk letak buku yee tapi letak barangan elektrik yang ada ni...akhirnya siap juga disusun semua kotak-kotak tu...lebih senang dah tersusun kesemuanya...nampak tersusun barang-barang yang ada ni...bila nak guna ambil jer kotak yang mana satu....

p/s bagus juga bookshelf ni kuat n kukuh juga..

2 comments: