09 October 2017

# diy tanaman

RUTIN HUBBY PAGI MINGGU

ASSALAMUALAIKUM..

Inilah rutin hubby mama di pagi minggu...kononnya nak alih pokok jambu tu tapi terbantut sebab tengok tanah tak mencukupi...jadi hubby mengajak mama untuk membeli tanah di nuseri berdekatan...


Sampai ke sini mama kerja lain tak ada sibuk ambil gambar sambil tu tengok juga bunga-bunga yang ada di situ...teringin juga nak beli bunga...survey dulu mana bunga yang berkenan...


Tu dia bukan main banyak tanah yang ada dijual di sini...harga pun boleh tahan murah juga...kalau beli 3 bungkus RM5 tapi kalau beli RM10 7 kampit tanah kiranya dapat extra sekampit tanah la...


Suka pulak tngok bunga lavender ni..bagitahu hubby nak beli sepokok bunga lavender ni..harga sepokok RM9...tak tahu murah ke mahal harganya...


Pilih pokok lavender yang banyak bunga dan color purple itu...


Inilah tanah yang hubby beli buat kali pertama RM10 dengan 7 kampit tanah...mama pula dapat juga sepokok bunga lavender tu....


Dah beli pun tanah yang diperlukan tapi masih tak juga mencukupi untuk menutupi bahagian bawah bekas pokok jambu tu...saja jer hubby biarkan bekas pokok jambu tu ditanam sekali...tak tahu la mama kenapa...tengok gayanya ni memang macam tak cukup tanah jer...memang kena beli tanah lagilah nampaknya...


Dah beli pun tanah untuk kali ke 2.. hubby beli lagi 7 kampit tanah...dah penuhkan tanah di kawasan sekitaran pokok jambu tu...okaylah tu walaupun tak dapat menutupi kesemuanya..

4 comments:

  1. bestnya dapat pokok bunga haha sha takpernah lagi beli pokok bunga ><

    ReplyDelete
  2. sukanya tengok mama,bilalah nak rajin menanam ni...

    ReplyDelete
  3. sejuk mata tgk hasil tanaman sendiri yer Mama

    ReplyDelete
  4. org kat sini x pandainya tanam menanam.. haha

    ReplyDelete